מי לא אוהב להתפנק עם מטעמים מוכנים ביום שישי – אם זה לקראת אירוח, במפגש חברים חגיגי או אפילו סתם עם המשפחה? יצאנו לבדוק את "בופה", שוק אוכל בנתניה שפועל בימי שישי ומציע חוויה קולינרית מיוחדת וניסינו להבין מה סוד הקסם של המקום שהפך להיות הבחירה הקבועה של אלפי ישראלים.

מור משרקי


ישראלים רבים מחזיקים קריירה אחת לפחות ומג'נגלים בין המסגרות של הילדים, מטלות הבית וקצת זמן איכות עם חברים ואהובים. זה כמעט פשע, כך יאמרו חלקם, לבזבז את הזמן המועט שיש לנו על להכין אוכל.

את הזמן (והעצבים) שיילכו על עירבובים, זיעה במטבח וקרקושי סירים, רובנו נעדיף לנצל לצרכי הנאה ומנוחה, שלא לדבר על כך שרבים מהמאכלים שבהם באמת חשקה נפשנו – מסובכים מדי להכנה ממילא. 

כך דוכני אוכל מוכן הלכו וצברו תאוצה בקרב עם ישראל, במיוחד לפני סופי שבוע, חגים או אירועים משפחתיים, וסיפקו לרבים מאתנו עונג שבת אמיתי: אוכל מצוין של שפים מומחים, אצלנו בבית ובאפס מאמץ.

הרבה יותר מדוכן אוכל: מתחם מפנק שמציע חוויה קולינרית

שמו של שוק האוכל 'בופה' נפוץ ברחבי נתניה והסביבה כמתחם מפנק שהוא "הרבה יותר מסתם דוכני אוכל מוכן", עם מגוון מדהים של אוכל עדתי לצאת מטעמים בינלאומיים, טריות ואיכות מנצחת. 

יצאנו לבדוק על מה כל המהומה, להתרשם בעצמנו מהמקום, הריחות והטעמים ולהיווכח האם באמת יש אמת בשמועות.

שוק האוכל של בופה צילום: תומר שלום

לכל עדה המטעמים שלה – וישראלים, כמו ישראלים, רוצים לטעום הכל מהכל

"אחד מעמודי הדגל של המותג 'בופה' זה המגוון של האוכל," מספר לנו ערן אשר משמש כמנהל שוק האוכל של בופה ומנצח על כל הצוות, החל מהשעות המוקדמות ביותר ביום חמישי ועד אחרון הלקוחות שעה לפני כניסת שבת.

"המגוון עצום כדי להבטיח שכל אחד ימצא את עצמו, יריח את הריחות שהוא אוהב וירגיש בבית", הוא מסביר, "וזה לא משנה אם הוא מרוקאי, אשתו תימניה, הבוס שלו עיראקי, החבר טריפולאי והאורחים אשכנזים.

יותר מזה: יש אצלנו את כל סוגי האוכל, אם זה עדתי, חם ומפנק, או סטריט פוד, אסייתי מקפיץ ומלהיב. עם כמה שהישראלים אוהבים את האוכל הביתי, הם גם צמאים (ורעבים) למטבחים מיוחדים מכל העולם."

"המגוון עצום כדי להבטיח שכל אחד ימצא את עצמו, יריח את הריחות שהוא אוהב וירגיש בבית"

ערן, תעשה לנו סדר. האוכל בשוק האוכל של בופה מתאים כקייטרינג לאירוע או לארוחה משפחתית סטנדרטית?

"למה או או כשאפשר גם וגם? המגוון אצלנו מתבטא באפשרויות למטבחים מסוגננים שמתאימים לכל צורך.

מארגנים אירוע משפחתי? אפשר לפנק עם פסטייה פרגיות בפירות יבשים, אורז, תפוח אדמה מתובל וירקות. קבעתם מפגש חברים אינטימי? תחגגו עם פילה סלומון בציפוי פיצוחים, אגרול או קרפלך בשר.

מחפשים ארוחת שישי חמה? קחו חלה מתוקה, דג מרוקאי אסלי וסלטים כיד המלך. יש לכם אירוח גדול על הפרק? בואו ותרשימו את האורחים בלי מאמץ עם כבד קצוץ, זיתים או אנשובי, יין ומעדני חלווה איכותית.

כולם יכולים להגיע אלינו ביום שישי, לראות את המגוון המטורף של האוכל, לבחור איזה מטעמים ומעדנים שמתחשק – ולארגן כל אירוע, בכל גודל, עם כל מי שירצו. כמובן שיש גם אוכל מותאם ללא גלוטן או לטבעונים.

אפשר ומומלץ להתייעץ עם הצוות שלנו לגבי התאמת מאכלים ומנות. עובדי המתחם שלנו הם צוות קבוע שרץ עם הפרויקט כבר שנים ויודעים לתת את כל המידע וההדרכה הדרושים – אצלנו לא קונים 'רק' אוכל, אלא את כל החוויה. 

עובדי הצוות שלנו מכירים כל מתכון, יודעים להתאים טעמים להדריך לגבי הכמויות המומלצות, לגבי דרכי חימום שישמרו על האוכל טרי וחם גם אם האירוע במוצאי שבת ובקיצור – הם יעזרו לכם בשמחה ובאהבה לסדר לכם חוויה בלתי נשכחת".

"יש אצלנו את כל סוגי האוכל, אם זה עדתי, חם ומפנק, או סטריט פוד, אסייתי מקפיץ ומלהיב."

נשמע מעולה. אבל רגע, עם כזאת כמות גדולה של אוכל, אתם בטח זורקים הרבה, לא?

"אנחנו לא דוגלים בלזרוק אוכל, במיוחד כשמדובר באוכל טרי ואיכותי של מיטב השפים שעובדים אתנו. בכלל, חלק גדול מהאוכל אנחנו מכינים ממש במקום ולכן יש לנו שליטה על הכמויות באופן מדויק למדי.

אבל בכל מקרה יש לנו שיתוף פעולה שרץ כבר כמה שנים עם עמותה שמספקת אוכל ביתי חם לחיילים בודדים, ויוצא לנו גם לחלק הרבה אוכל לנזקקים. 

אנשים שמגיעים אלינו לשוק בימי שישי מאוד מתרגשים לשמוע על זה, אומרים שזאת עבודת קודש ושהם שמחים לקנות אצלנו ולהיות חלק מהמצווה.

אבל האמת? אנחנו לא מתייחסים לזה כאל מצווה או תרומה. מבחינתנו זה האופי שלנו. אנחנו מאמינים בנתינה מהלב. גם להכין אוכל זה להעניק, לספק ולהשביע. 

זה הדבר הקטן שאנחנו יכולים לעשות כדי שיהיה פה טוב יותר, במיוחד למי שהגיעו לתת מעצמם למדינה ומתגעגעים לאוכל של הבית שרחוק מהם כל כך, או למי שנסיבות החיים הביאו אותם למקומות קשים."

מקסים ומרגש! אבל תגיד רגע בכנות, אפשר לשמור שהאוכל יהיה תמיד טרי עם המגוון והכמויות האלו?

"כמובן. זה אתגר כמובן, אבל עם קצת (הרבה) מאמץ, זה אפשרי ומשפיע כמובן על האיכות של האוכל. אין כאן קסמים, כדי שהאוכל יהיה טעים כאילו הרגע התבשל בסיר – הוא צריך באמת להתבשל בסיר רגע לפני שקנית אותו.

בשביל זה אני והצוות קמים כבר ב-4 לפנות בוקר ביום חמישי, מארגנים את הפרודוקטים הכי טריים שיש ומתחילים את שלב הבישולים הראשוני של האוכל, ככה שהכל יהיה מוכן בשוק של שישי.

"עובדי המתחם שלנו הם צוות קבוע שרץ עם הפרויקט כבר שנים"

זה נשמע מוגזם אבל בשביל לקבל כמות כזאת גדולה של אוכל, וכדי שנספיק להכין את כל המגוון שאנחנו מספקים לאזרחי ישראל – אנחנו באמת צריכים להתחיל להתכונן 48 שעות מראש".

וואו, השקעה רצינית! אין ספק שאתם עושים זאת מהלב והנשמה. אז נתראה בשוק האוכל בשישי?

"בשמחה ובאהבה, ואני מזכיר שיש אצלנו הרבה יותר מאוכל מגוון, חם ואיכותי. לב השוק זה צוות מדהים של עובדים שיעשו לכם שמח, ישמיעו לכם מוזיקה כיפית, יפנקו אתכם בטעימות וימליצו על השילובים הכי מנצחים של הבופה.

אנחנו משפחה ומתייחסים גם לכל מי שנכנס לנו בדלת כמו לבן משפחה. כשמגיעים אלינו, נכנסים לחגיגה והופכים להיות חלק ממנה מהר מאוד. זה הקסם של שוק האוכל של "בופה", איכות ומגוון מכל העולם – אבל הלב והחום הכי ישראליים שיש".

כדי להתרשם מהתפריט של הבופה שוק ולראות כתובת ושעות פתיחה, לחצו כאן >>>

כתובת: שדרות עובד בן עמי 2, נתניה (מאחורי מלון כרמל) על הטיילת החדשה בצד הים. כשר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 בינואר 2023

מזון למוח שלנו