לרכוש דירה זה צעד גדול שרבים מהישראלים מחכים לו, אך הם לא מדמיינים שגם לאחר הרכישה, כאב הראש עוד לפניהם ב'שינויי הדיירים'. איך מגיעים לסיום התהליך בראש שקט, תוך ניצול מקסימלי של הזכויות מול הקבלן והפיכת השטח לפונקציונלי ביותר, בלי לוותר על נראות הבית היוקרתי שעליו חלמתם?               

מדור פרסומי/מור משרקי


מזל טוב! רכישת דירה חדשה מקבלן היא צעד משמח ומרגש, אין ספק. אבל רגע לפני שאתם מדפדפים בקטלוגים ובוחרים מטבח או ספה בשביל הדירה החדשה שרכשתם, כדאי לכם מאוד לנצל את תקופת שינויי הדיירים שלכם.

"שינויי דיירים" הוא סעיף מקובל בחוזה מול הקבלן שרכשתם דרכו את הדירה, ובו יש לכם את האופציה לתכנן מחדש את החלוקה הפנימית של הדירה, לרבות ריצוף, קרמיקה, נקודות חשמל ואינסטלציה, אפשרויות מיזוג, סניטריה לחדרי השירותים ועוד.

למעשה, מי שמנצל היטב את שינויי הדיירים, יכול להבטיח שהדירה הסטנדרטית והגנרית שרכש מהקבלן תיראה ממש כמו דירת יוקרה שרואים בקטלוגים. איך? חלוקה שונה של החלל, העמדה אחרת של מטבח, פתרונות נגרות מתקדמים ומגוון נוסף של שינויים יכולים לעשות הבדל של שמים וארץ.

היופי הוא חשוב, אך הפונקציונליות? הכרחית.

"אנשים רבים אוהבים לדמיין איך בית החלומות שלהם ייראה, אך הנראות היא לא חזות הכל", מסבירה אוריין איפרגן (31) מעצבת פנים עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים, אשר מלווה בעלי דירות מרגע רכישת הדירה ועד הלבשת הבית לאחר קבלת המפתח.

"הבית צריך לעבוד בשבילכם, ולא אתם בשביל הבית", היא אומרת, "ובשביל שזה יקרה, הוא חייב להיות פונקציונלי ב-100% לצרכים הספציפיים שלכם. 

אוהבים לבשל? המטבח צריך להיות רחב ידיים, בעל משטחי עבודה, תאורה נוחה ומקום למכשירי חשמל מרובים. יש לכם ילדים קטנים? חדר המשחקים צריך להיות בטיחותי, בעל גישה נוחה ותוך ניצול מקסימלי של חללי אחסון לצעצועים."

אוריין, דירות קבלן היום הן לרוב קטנות ולא מחולקות חכם, מה כבר אפשר לשנות שיעשה הבדל?

"קודם כל, נכון: החשיבה היום של רוב קבלני בניין היא להרוויח כמה שיותר, ואם בעבר היו בונים 3 דירות בקומה, היום האדריכלים כבר דוחפים 4, על חשבון הדיירים כמובן, כדי שהקבלן יוכל למכור יותר.

אבל זה לא סוף העולם. עם תכנון נכון, יש באמת אינסוף רעיונות שאפשר לממש בתוך התוכנית הקיימת. 

היה לי פרויקט ברעננה שבו החדרים היו באמת קטנים, כך שלא היה ניתן למקם בצורה נוחה דלת מהחדר לאמבטיה הצמודה, וגם ארון (פריט הכרחי בחדר) היה גוזל מרחב גדול מדי מהשטח הפתוח שלו, וחבל!

מה שעשיתי שם היה ליצור מעטפת ארונות מעבר לדלת ולסגור את הפתח עם דלתות נשלפות, כאלה שנכנסות לתוך הקיר כך שהחלל נשאר נקי ופתוח. לא מפריע, אלגנטי ואפילו יותר בטיחותי לילדים.

מעטפת ארונות מעבר לדלת ולסגירת הפתח עם דלתות נשלפות, כאלה שנכנסות לתוך הקיר כך שהחלל נשאר נקי ופתוח. עיצוב אוריין איפרגן

בפרויקט אחר, של שיפוץ דווקא, הייתה קיימת יציאה מעט תלושה מהמטבח לחדר שירות צמוד. שם יצרתי קיר אחסון שמסווה את היציאה כחלק מהארונות, וגם כמובן מוסיף עוד המון מקומות אחסון.

יצירת קיר אחסון שמסווה את היציאה כחלק מהארונות, עיצוב: אוריין איפרגן

בכלל, יש היום טרנד מוצדק לגבי קירות אחסון. להפוך קיר שלם בסלון למדפים או ארונות, יחד עם מקום לטלוויזיה. גם אסתטי, גם פונקציונלי. לא תצטרכי להעביר טאטוא מתחת למזנון, כי כל האחסון יהיה חלק מהקיר!

להפוך קיר שלם בסלון למדפים או ארונות, יחד עם מקום לטלוויזיה. גם אסתטי, גם פונקציונלי.עיצוב אוריין איפרגן

רובנו מנהלים אורח חיים מאוד פעיל ועמוס. אין זמן לסדר את הבית והרבה יותר כיף לראות נקי בעיניים. אז דוחפים הכל לארונות, והבית נראה כמו מקטלוג גם אחרי יום שלם שהילדים השתוללו בו. יש יותר מושלם מזה?"

נשמע טוב. אז מה שאת אומרת זה להגיד לקבלן להפוך את הקירות למקומות אחסון?

"זה קצת יותר מזה, האמת. קירות אחסון הם פתרון מצוין, אבל לכל בית יש את הנישות הספציפיות שבהן הוא צריך את השינויים.

בפרויקט אחר שעשיתי, בבית של מעין אדם, היה בתכנון המקורי מיקום של ספה ממש מטר וחצי אחרי הכניסה של הבית. יחד עם גרם מדרגות צמוד זה חסם את כל החלל, רק כדי שיהיה קיר טלוויזיה. 

היה צריך לשנות שם הכל. העברנו את הספה לקיר הטלוויזיה המיועד ושמנו את הטלוויזיה על עמוד דקורטיבי ממול. זה היה הרבה יותר טבעי וכל החלל נשאר פתוח. 

עיצוב אוריין איפרגן

בנוסף מתחת לגרם המדרגות היה מקום מבוזבז שסגרנו עם ארון כך שנהיה לה שם מחסן. הפכנו את החסרונות ליתרונות שיהיו גם אסתטיים וגם שימושיים. ניצול מקסימלי של הדירה."

עיצוב אוריין איפרגן

וואו, נשמע מורכב. איך אני אדע לעשות את כל הניצול המקסימלי הזה גם לדירה שלי?

"יפה, בשביל זה צריך ליווי של איש מקצוע. בתים זה כמו אנשים, לכל אחד יש את הסיפור שלו, האופי שלו, הסגנון שלו. בתור מעצבת פנים, אני יודעת לקרוא אותך ולהתאים את הבית שלך בדיוק לפי הקווים האלה.


    רוצים לקבל פרטים מאוריין
    עבור שידרוג הבית שלכם? השאירו פרטים כאן

    וזה לא נגמר רק ברעיונות, אלא בפרקטיקה. יש כאן קריאה של תוכניות, תכנון מחודש, מעבר על הפרטים הכי קטנים שבכלל לא ידעת שצריך. חשוב שיהיה חיבור ברמה הוויזואלית כמו גם ברמת התכנון.

    אני גדלתי בבית עם אמא מעצבת פנים מצליחה ואבא שהוא בעל נגרייה. אז ממש נשמתי את הדברים האלה כבר מגילאים מאוד מוקדמים. אני יודעת לראות את החלל ברמה העיצובית ולתרגם את זה למספרים בשרטוט.

    בתמונה: אוריין איפרגן

    הרי שום דבר לא יקרה בדירה בפועל אם לא יהיו תרשימים מסודרים שאיתם הספקים השונים יוכלו לעבוד."

    ואיך אני אסתדר אחר כך עם כל הספקים שאצטרך כדי לעבוד על התוכניות שבנית לי?

    "לא תצטרכי! אני עושה בשבילך את ה-כ-ל. זה היופי בליווי שאני עושה מרגע הרכישה ועד קבלת המפתח. את מעודכנת בכל, שולטת בכל, אבל לא צריכה לדאוג מכלום. 

    הלקוחות שלי צוחקים עליי שהם מצטרפים אליי לפגישות עם ספקים וסתם משחקים בטלפון, כי אני משתלטת על העניינים, מדברת עם הספקים בשפה שיבינו ודואגת שהכל יתוקתק, מהרמה של מיקום נקודת החשמל, דרך הפרזול של הדלת ועד הצבעים של הרהיטים.

    לאורך שנות העבודה שלי גם אספתי ספקים שאני סומכת עליהם, יודעים לבצע בדיוק מה שאני רוצה וחשוב להם לתת את השירות הכי טוב כדי שאמשיך לעבוד איתם הלאה. את רק יוצאת נשכרת מהסיפור."

     

    הבנתי אותך. ומה קורה אחרי הכנת התוכניות והעבודה מול הספקים?

    "לאחר שהעבודה מבוצעת לשביעות רצוננו, מגיע השלב הכיפי של שופינג ועיצוב. גם כאן אנחנו עובדים לפי התכנון שסגרנו מראש, עם תקציב מסודר, תוכנית העמדה של מה שהמשפחה שלך הכי אהבה, לפי תעודת הזהות שבניתי שמשלבת את הנראות לצד הפונקציונליות של כל אחד מדיירי הבית.

    אין ספק שהשלב של הלבשת הבית והסטיילינג הוא האהוב על כולם. זה מתחיל מתוכניות נגרות, ריהוט, תאורה ועד אקססוריז כמו אגרטל, צמחיה, וילונות ותמונות. זה כולל באמת הכל. הרעיון הוא שתיכנסי לבית שהוא מוכן לקראתך ב-100%, עד לרמת הפח בשירותים.

    חשוב שיהיה חיבור ברמה הוויזואלית כמו גם ברמת התכנון. עיצוב אוריין איפרגן

    חשוב לזכור שאנשים רוכשים בתים פעם אחת, שתיים או שלוש, אבל אני עברתי את התהליך הזה עם עשרות משפחות לפני כן ויודעת ברמה הכי מקצועית איך לעבור אותו על הצד הטוב ביותר.

    ועדיין למרות כל השנים, אני ממשיכה להתרגש מכל בית כאילו הוא הבית שלי, וכאילו זאת הפעם הראשונה."


      רוצים לקבל פרטים מאוריין
      עבור שידרוג הבית שלכם? השאירו פרטים כאן

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      22 בינואר 2023

      מזון למוח שלנו