ממשלת ישראל נחושה לעמוד ביעדים להפקת אנרגיה מתחדשת – ובעלי נכסים מסחריים ברחבי הארץ מרוויחים מזה כסף מדי שנה, ללא מאמץ! בראיון בלעדי חושף נדב אפרתי, מנכ"ל 'ניר סולאר אנרגיות' חברה יזמית המובילה למעלה מ-1,800 פרויקטים סולאריים, את הדרך להכנסה פסיבית בטוחה ללא השקעה כספית, ללא סיכון ועם אפס מאמץ. הפרטים בכתבה.

מדור פרסומי/מור משרקי


ישראלים המחזיקים בבעלותם נכסים מסחריים ודאי יופתעו לשמוע שהם יכולים להיות חלק ממהפכה, לא פחות, אשר תייצר להם הכנסה פסיבית ללא השקעה כספית ותתמוך על הדרך באיכות הסביבה הגלובלית.לא, זה לא מדע בדיוני, זה תחום האנרגיה הסולארית שעדיין לא מספיק מוכר בארץ – אבל לבעלי נכסים עם גגות גדולים שכבר הספיקו להכיר אותו, הוא מניב עשרות אלפי שקלים מדי שנה.

ישראלים המחזיקים בבעלותם נכסים מסחריים ודאי יופתעו לשמוע שהם יכולים להיות חלק ממהפכה, אשר תייצר להם הכנסה פסיבית ללא השקעה כספית

רק כדי לסבר את האוזן, גג בהיקף של כ-2,500 מ"ר שעליו מותקנת מערכת סולארית חכמה, מפיק מדי שנה כ-500,000 קוט"ש חשמל בממוצע,  מה שמניב לבעל הנכס למעלה מ – 200,000 ש"ח בשנה וכל זאת בלי שעשה דבר. שחקנית חזקה, אם לא בלעדית, הפועלת מול משקיעים בתעשייה בתחום הזה היא "ניר סולאר אנרגיות" מקבוצת לניר, המתעסקת בתשתיות, אנרגיה סולארית ופריסת סיבים אופטיים בארץ ובעולם.לאורך שנות פעילותה, היקף הפרויקטים של החברה עומד על למעלה מ-600 מיליון שקלים והיא מחזיקה יותר מ-1,800 נכסים מסחריים ברחבי הארץ, מאילת ועד מג'דל שמס בחרמון.

בראיון בלעדי עם מנכ"ל החברה, נדב אפרתי, בדקנו את ההשקעה הפסיבית החמה בישראל. הבשורה הייחודית לבעלי נכסים מסחריים המעוניינים לנצל את מגוון אפיקי ההכנסה האפשריים עבורם. 

גג מעל 300 מ"ר? תוך שנה בממוצע יש לך הכנסה פסיבית ללא השקעה כספית וללא סיכון.

"בעלי הנכסים שמגיעים אלינו הם מגוונים ביותר," מסביר אפרתי, "יש בעלי נכסים תעשייתיים כמו מפעלים ותאגידים, משקים חקלאיים כמו חממות, רפתות ולולים וגם מבני ציבור כמו בתי ספר, מעונות ובתי כנסת. כל גג של נכס כזה הוא למעשה מצע למערכת משוכללת של מתקנים סולאריים המנצלת כל מ"ר פנוי לקליטת קרני השמש. באמצעות המערכת, האנרגיה הנקלטת מומרת לחשמל שעליו משלמת חברת החשמל. בשביל בעל הנכס זה פשוט: הוא משכיר לנו את הגג של המבנה, ותמורת הזכות הזאת הוא מקבל למעלה מ-50% מהרווח על החשמל שהמערכת מייצרת.

בשביל החברה שלנו זאת קצת יותר עבודה: הקמת תשתיות, הנדסת חשמל, רגולציה מקיפה, ניטור ומעקב, חידושים ושדרוגי מערכת ועוד. אבל אנחנו מכונה משומנת שמנהלת פרויקטים של אלפי מתקני אנרגיה במשך שנים.

בסופו של עניין, משקיעים שגם ככה מחזיקים נכס שחולש על הרבה שטח עם למעלה מ-300 מ"ר של גג, זוכים להשקעה פסיבית בלי שהם משלמים שקל על המערכת, או נדרשים להתעסק בביורוקרטיה מכל סוג.החוזה מול חברת החשמל הוא ל-25 שנה, מה שאומר שזו השקעה יציבה המניבה הכנסות שוטפות, בלי תלות בשוק, במצב פוליטי או כלכלי וכמובן ללא שום התעסקות נוספת מצד בעל הנכס. יותר פסיבי מזה אין."

בעל הנכס פשוט משכיר לנו את הגג של המבנה, ותמורת הזכות הזאת הוא מקבל למעלה מ-50% מהרווח על החשמל שהמערכת מייצרת.

"אז מה בעל נכס מסחרי צריך לעשות כדי להיכנס לעניינים ולקבל הכנסה פסיבית מהשמש?"

"האמת? כמעט כלום. אחרי יצירת הקשר הראשונית, מהנדסי החשמל המומחים שלנו מגיעים לבדוק את הגג ולהכשיר אותו לקראת הקמת המערכת הסולארית. לאחר מכן זה סיפור של כמה חודשים להתקנה וטיוב של המערכת, ומשם להפקת אנרגיה סולארית והזרמה לחברת החשמל. כל העניינים התפעוליים, המקצועיים, הטכניים, הכספיים, הרגולטוריים ועוד – הכל עלינו.

"מי שהתעניין בתחום מערכות האנרגיה הסולאריות לפני כן, יודע כמה ביורוקרטיה יש בנושא," הוא מוסיף, "יש יצרני פאנלים שונים, יצרני ממירים, יש אחוזי תפוקה, יש ניטור מערכות, שטיפה וניקיון…וזה עוד בלי להזכיר את החוזה מול חברת החשמל וההתעסקות הפיננסית. אבל כאמור, בחברה שלנו עובדים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שמנהלים פרויקטי ענק כבר שנים ודואגים לכל עד לפרט הכי קטן."


    יש לכם גג מסחרי או חקלאי?
    בואו להרוויח מזה כסף.

    השאירו פרטים כאן

    בתמונה: נדב אפרתי מנכ"ל ניר סולאר מקבוצת לניר

    "הרווח שלך הוא הרווח שלנו – וגם רווח גלובלי לקידום איכות הסביבה ופעילות האנרגיה הירוקה."

    זה לא סוד שעם התחממות הגלובאלית וזיהום האוויר המתפשט, העולם הולך יותר ויותר לכיוון תעשיית האנרגיות המתחדשות, וישראל לא יוצאת דופן בעניין.למעשה, ממשלת ישראל קבעה כי עד שנת 2030, כ-30% מסך צריכת החשמל של ישראל תהיה אנרגיה מתחדשת, כאשר כיום רק 10% מהצריכה הארצית היא של חשמל שמופק באופן סולארי כדי לקדם את ההחלטה, המדינה מתגמלת ביד רחבה יזמים שפועלים ליצירת אנרגיה מתחדשת בשלל הטבות מס ונושאים אחרים.

    "אין ספק שגם זה תמריץ למשקיעים רבים," מספר אפרתי, "במיוחד כשמדובר בהשקעה שבאמת תורמת לסביבה ומקדמת תחום כל כך חשוב ברמה העולמית שיש לו השפעה על העתיד של כולנו.זו גם אחת הסיבות שאנחנו כחברה דואגים לשדרג ללא הפסקה את המערכות הטכנולוגיות שלנו ולנצל את המירב מכל גג ומכל קרן שמש.

    בשביל זה אנחנו מפעילים מחלקת תחזוקה וניטור שפועלת 24/7, יחד עם מחלקת מחקר ופיתוח שעובדת על שדרוגים ותוספות חדשניות.רק לאחרונה נכנס התחום של אגירה, כלומר תפוקה מקסימלית גם בשעות הלילה באמצעות סוללות, שלא לדבר על הניסיון העצום של צוותי התכנון ההנדסי שלנו שדואגים לנצל באופן מקסימלי של כל שטח גג פנוי."

    המדינה מתגמלת ביד רחבה יזמים שפועלים ליצירת אנרגיה מתחדשת בשלל הטבות מס ונושאים אחרים.

    כל זמן שהשמש זורחת – אפשר לייצר עוד חשמל ולהרוויח עוד כסף.

    "בניגוד להשקעות כאלה ואחרות שתלויות בתנודות של שווקים, במצב כלכלי בארץ ובעולם ואפילו בפוליטיקה מתוחה, אין 'זמן נכון' יותר להיכנס להשקעה בתחום הסולארי מאשר אתמול," מתבדח אפרתי. "וברצינות, ישראל ידועה בשמש הנהדרת שלה, וזה פשוט בזבוז לא להקים מערכת סולארית, כל עוד הגג גדול מספיק. זה לא דורש מכם מאמץ וגם אין כאן שום השקעה כספית מצדכם

    כל הצד התפעולי הוא עלינו – אתם רק צריכים לדאוג שהשמש תמשיך לזרוח על הגג שלכם."


      יש לכם גג מסחרי או חקלאי?
      בואו להרוויח מזה כסף.

      השאירו פרטים כאן

       

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      22 בינואר 2023

      מזון למוח שלנו