כאחת החברות החדשניות בתעשיית הרכב, טסלה עשתה לעצמה שם על ידי ייצור רכבים חשמליים שאינם רק ידידותיים לסביבה, אלא גם בעלי ביצועים גבוהים ומתקדמים טכנולוגית. עם זאת, למרות היתרונות הרבים של רכבי הטסלה, אחד המכשולים הגדולים ביותר להפצה נרחבת היא העלות הגבוהה שלהן.


במאמץ להנגיש יותר את מכוניות טסלה למגוון רחב יותר של לקוחות, הודיע ​​לאחרונה המנכ"ל אילון מאסק על הוזלה משמעותית במחיר מכוניות טסלה.

הסיבה העיקרית להוזלת מחירן של מכוניות טסלה היא הפיכתן לזולות יותר למגוון רחב יותר של לקוחות. למרות היתרונות הרבים שלה כגון עלויות תפעול נמוכות יותר והפחתת ההשפעה הסביבתית, העלות הגבוהה מראש של רכבים חשמליים היוותה מחסום עיקרי לרכישה. על ידי הפחתת מחירן של מכוניות טסלה, אילון מאסק מקווה להפוך אותן לנגישות יותר למגוון רחב יותר של לקוחות, כולל אלה שאולי לא יכלו להרשות לעצמם לפני כן.

בנוסף להפיכת מכוניות טסלה לנגישות יותר למגוון רחב יותר של לקוחות, הפחתת מחיר המכוניות יכולה גם לעזור להגדיל את הביקוש והמכירות עבור החברה. עם יותר אנשים שיכולים להרשות לעצמם מכוניות טסלה, החברה יכולה לצפות לראות עלייה במכירות, אשר שתעזור להוזיל את העלויות עוד יותר. זה חשוב במיוחד עבור טסלה, שכן החברה נמצאת כעת בתהליך של הגברת הייצור על מנת לענות על הביקוש הגובר לרכבים חשמליים.

אילון מאסק , Getty Images

סיבה נוספת להוזלת מכוניות טסלה היא סיוע בקיזוז עלות הסוללות, שהן אחד המרכיבים היקרים ביותר של כלי רכב חשמליים. עלות הסוללות היוותה מכשול גדול לרכישה נרחבת של כלי רכב חשמליים, שכן הם יכולות להוות עד 30% מהעלות הכוללת של מכונית חשמלית. על ידי הפחתת מחיר המכוניות, טסלה מסוגלת להוזיל את עלות הסוללות, מה שהופך את המכוניות למשתלמות יותר. זה לא רק יהפוך את מכוניות טסלה לנגישות יותר למגוון רחב יותר של לקוחות, אלא זה גם יעזור להגדיל את הביקוש למכוניות של טסלה ולעזור לחברה להשיג את מטרתה להעביר את העולם לאנרגיה ידידותית.

בנוסף להפחתת המחיר של מכוניות טסלה, אילון מאסק הכריז גם על מספר יוזמות אחרות כדי לסייע בהפיכת כלי רכב חשמליים לנגישים יותר. כך למשל, החברה עובדת בימים אלה על פיתוח רשת של עמדות טעינה שתקל על בעלי רכבי טסלה להטעין את רכביהם בזמן שהם בדרכים. בנוסף, החברה עובדת גם על פיתוח מערכת להחלפת סוללות שתאפשר לבעלי מכוניות טסלה להחליף במהירות ובקלות את הסוללות שלהם, במקום להמתין לטעינתם. יוזמות אלו, יחד עם ההוזלה במחיר מכוניות טסלה, הן כולן חלק מהחזון הגדול יותר של אילון מאסק להעביר את העולם לאנרגיה ירוקה.

הבשורות האלה אמנם טובות לרוכשים העתידיים של הרכב, אך ישנם כאלה שרכשו רכבים בחודשים האחרונים ו"הפסידו" עשרות אלפי שקלים בנוסף לכך ערך המכוניות של טסלה ירד
וכך גם שוק היד שנייה שלה, דבר נוסף שהעלה את זעמם של בעלי מכוניות הטסלה.

 





 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 בינואר 2023

מזון למוח שלנו