כמו לכל מכונה גם לגוף שלנו יש כללים לשימוש והתחייבנו לשמור עליהם כדי שהגוף שלנו ימשיך לשרת אותנו. בהיבט הפיזי ובהיבט הרגשי


בריאות טבעית עוסקת בגישה הוליסטית לבריאות ושימוש בשיטות טבעיות כדי לשמור ולשפר את הבריאות שלך. מדובר בהקשבה לגוף שלך ולתת לו את הטיפול והתשומת לב שהוא צריך כדי לתפקד במיטבו. להלן חמישה כללי זהב לבריאות טבעית שיכולים לעזור לך להשיג בריאות אופטימלית.

כלל ראשון

פירות לא אוהבים חברים בבטן -פירות אוכלים על קיבה ריקה בבוקר, רק כשמתעורר רעב. זה הזמן שהאש העיכולית נמצאת בשיאה ופירות זה מזון כל-כך קל לעיכול שהמערכת שלנו מפרקת אותו תוך זמן קצר ואנחנו נשארים רעננים ומלאים באנרגיה, מינימום השקעה מקסימום רווח. פירות יכולים להיות ארוחה בפני עצמה! יש בהם שפע של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון, סוכרים זמינים והם מכילים גם מעט חלבונים ושומנים. נסו להחליף ארוחות כבדות בארוחת פירות ותרגישו את הקלילות בגוף. לגבי הסוכר שיש בפירות, פרי שמגיע במצבו השלם עם הסיבים, הנוזלים, הויטמינים, המינרלים וכל המעטפת-הסוכר שבו נספג בקצב המושלם בדם. רק דאגו לאכול אותו בזמנים הנכונים-בבוקר על קיבה ריקה, או לפחות 3 שעות אחרי ארוחה מלאה.

כלל שני

אכלו כמות מספקת של ירקות ועלים ירוקים-הם מכילים שפע של מינרלים, יש בהם כלורופיל וכמות מסויימת של חלבון, שתו מיצים ירוקים, שייקים, סלטים- הוסיפו עלים ירוקים עדינים כמו סלרי, חסה, נבטי אלפלפא, נבטי חמניה, בייבי תרד. עלים חריפים יותר כמו תרד, מנגולד או קייל כדאי לצרוך מעט כי הם מונעים ספיגה של ברזל. אפשר לאדות אותם לפני הצריכה כדי להקל על העיכול שלהם. הקפידו לצרוך עלים אורגניים, העלים הירוקים עמוסים בריסוסים ומאד חשוב להקפיד לרכוש אותם נקיים מריסוסים, אפשר גם לרכוש הידרופוני למרות שיש עדיפות למה שגדל באדמה.

כלל שלישי

הקפידו על כמות שומן נמוכה בתפריט- שומן בכל צורותיו קשה לעיכול, הוא מקשה על ספיגת הסוכר בתאים, מה שגורם לסוכר גבוה בדם ולמצב זה יש השלכות בריאותיות. הרבה פעמים רק כשמורידים כמויות של שומן מהתפריט בעיות של סוכר גבוה נעלמות כלא היו. לכן כדאי שנקפיד על בין 10 ל20 אחוז שומן גג מסך התפריט היומי- נשים צריכות יותר שומן מגברים ועדיין לא כדאי לעבור את ה20 אחוז. אגוזים, שקדים, אבוקדו וזרעים עדיפים על שמן זית שלא מכיל סיבים וחומרי מזון נוספים שיש באגוזים וכולי. שומן בכל צורותיו רגיש לחום ולכן כדאי לצרוך שומנים שלא עברו חימום. שומן מתחבא בהרבה מזונות שנראים תמימים כמו קרקרים, לחמים, ממרחים ועוד. הקפידו לקרוא את הרכיבים ולשים לב לכמויות השומן.

בתמונה: מיכאלה עפרוני מטפלת ברפואה סינית ויועצת תזונה ובריאות טבעית

כלל רביעי

הקפידו על צירופי מזון- אם אכלתם ארוחה מבושלת, כדאי שתאכלו את המזון המרוכז כלומר דגנים או קטניות, עם שפע של ירקות טריים שאיתם כדאי להתחיל את הארוחה ולהוסיף להם ירקות מאודים. בסיום הארוחה מומלץ לחכות לפחות 3 שעות לפני שנאכל שוב. כדאי להנביט את הדגנים והקטניות כדי להקל על העיכול ובכל פעם לבחור סוג מזון אחד ולא לערבב הרבה סוגים של דגנים, קטניות או ירקות עמילניים כדי להקל על העיכול. בנוסף כשיש מגוון מזונות בצלחת זה גורר אכילת יתר. הדגנים היותר מומלצים לצריכה הם כוסמת וקינואה ומאד קל להנביט אותם. בעניין הירקות- כאן דווקא כן כדאי לאכול מגוון של ירקות בכל הצבעים וכמובן עלים ירוקים.

כלל חמישי 

סיימו את האכילה כמה שיותר מוקדם- כדאי לסיים את האכילה עם השקיעה ואם אפשר לפני, עם רדת החשיכה הגוף מפסיק את תהליך העיכול ומתכונן להטמעה ופינוי המזון שנאכל במהלך היום.
אם לא הצלחתם לסיים את האכילה עם רדת החשיכה, כדאי שלפחות 3 שעות לפני שאתם הולכים לישון- שתו מים בלבד. בלילה הגוף עושה ספירת מלאי ולא כדאי להפריע לו כדי שיהיה אפשר להתחיל למחרת עם מערכת עיכול פנויה ולא כזאת שעדיין מעכלת מזון של יום קודם.

והכי חשוב גם אם לא תתחילו הכל ביום אחד זה עדיין הרבה. צעדים קטנים יובילו לשינוי גדול כזה שישאר איתכם לכל החיים.

על כותבת:

מיכאלה עפרוני מטפלת ברפואה סינית ויועצת תזונה ובריאות טבעית. מנחה סדנאות רואו פוד, אכילה בריאה ושינוי אורח חיים.

מוזמנים לבקר באתר >> לחצו כאן >>

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 בינואר 2023

מזון למוח שלנו