לגרום לתינוק להירדם יכול להיות אחד ההיבטים המאתגרים ביותר בלהיות הורה טרי. לילודים יש דפוסי שינה שונים מאלו של מבוגרים ויכול לקחת זמן מה לכם וגם לתינוק שלכם להתרגל אליהם. עם זאת, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להקל על התהליך.


ראשית, קבעו שגרת שינה עקבית. תינוקות משגשגים בשגרה וביכולת חיזוי, לכן חשוב שתהיה שגרת שינה עקבית שאתם מקפידים עליה מדי ערב. זה יכול לכלול אמבטיה, האכלה ושיר ערש או סיפור. על ידי ביצוע אותם דברים באותו סדר בכל לילה, התינוק ילמד לקשר את הפעילויות הללו לשינה והסיכוי להירדמות גבוה יותר.

שנית, צרו סביבה נוחה לשינה. החדר שבו התינוק ישן צריך להיות חשוך, שקט ובטמפרטורה נוחה. השתמשו בווילונות או בצלונים כדי לחסום אור לא רצוי. כמו כן, ודאו שהעריסה של התינוק נוחה, עם מזרן יציב וסדינים נקיים ורכים הוא מרגיש את זה.

freepik

הנקה או הנקה מבקבוק יכולה לשמש גם כדרך לעזור לתינוק להירדם. התחושה המרגיעה של החלב, והקרבה הפיזית למטפל יכולים להרגיע מאוד את התינוק. כמו כן פעולת השאיבה של התינוק מעייפת אותו וגורמת לו להירדם. כדאי לתת לתינוק אוכל חצי שעה לפני שעת השינה ולא להשכיב אותו מיד אחרי האכלה, כדי למנוע פעולת פליטה שיפריעו לו.

כמו כן, חשוב לשים לב לצרכיו של תינוקכם ולהגיב אליהם בצורה המתאימה. תינוק לא בוכה סתם, אם התינוק שלכם בוכה או טרדן, זה עשוי להיות סימן שהוא רעב, לא נוח לו או זקוק להחלפת חיתול. מתן מענה לצרכים הללו יכול לעזור ולהרגיע את התינוק ולהקל עליו להירדם.

freepik

שימו לב לרמות הלחץ שלכם. כהורים טריים, זה נורמלי להרגיש מוצף ולחוץ, אבל רמות מתח גבוהות יכולות להשפיע גם על שנתו של תינוקכם. קחו לעצמכם זמן להירגע ואל תהססו לבקש עזרה או תמיכה ממשפחה וחברים כאשר אתם חסרי סבלנות ועייפים .

לסיכום, כדי לגרום לתינוקכם ללכת לישון, ההורים יכולים לבסס שגרת שינה עקבית, ליצור סביבת שינה נוחה ומרגיעה, להגיב לצרכי התינוק ולהיות סבלניים. בנוסף, על ההורים להקפיד לדאוג גם לעצמם. עם קצת מאמץ וסבלנות, אתה והתינוק שלך תהיו בדרככם לשנת לילה שלווה.

 



                    

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 בינואר 2023

מזון למוח שלנו